Για πολλούς ήταν μια προδιαγεγραμμένη εξέλιξη, καθώς ο λεγόμενος «διαγώνιος» άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο φαίνεται να είχε εξαρχής προβάδισμα έναντι του Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία κι αυτό παρότι ένα σημαντικό τμήμα του πριν την Ναύπακτο είναι σχεδόν «αχαρτογράφητο» σε ό,τι αφορά τις μελέτες.
Χθες, λοιπόν, το ΑΠΕ-ΜΠΕ γνωστοποίησε την είδηση ότι υπογράφηκε από την Ειδική
Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΑ η ένταξη της Πράξης «Οδικό
Τμήμα Μπράλος – ‘Αμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (Μπράλος – Αρχή
Παράκαμψης Γραβιάς και Ι/Κ Μεταλλείων Βωξίτη – ‘Αμφισσα)» στο Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και
στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)».
Με λίγα λόγια πρόκειται για την μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του τμήματος
«Μπράλος – ‘Αμφισσα» στον άξονα «Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», μέρος του Αναλυτικού
Διευρωπαϊκού Δικτύου Αυτοκινητοδρόμων. Μιλάμε για τη μελέτη και κατασκευή των
οδικών τμημάτων από τον Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς κι από τον
Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων.
Η σύμβαση περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή δύο σηράγγων, επτά γεφυρών, έξι
ισόπεδων κόμβων, δύο άνω διαβάσεων, δύο κάτω διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου
παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο
οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των χρήσεων κοντά στο δρόμο.
Η ένταξη, δε, πραγματοποιήθηκε με σχετική απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και
Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη και η συνολική δημόσια δαπάνη της πράξης ανέρχεται σε
261.514.716 ευρώ.
Πώς σχολίασε κορυφαίος θεσμικός παράγοντας
Τα παραπάνω πρακτικά σημαίνουν ότι ο άλλος άξονας Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία και ειδικά
το πολύπαθο κομμάτι του στο Αγρίνιο-Καρπενήσι παύει να είναι προτεραιότητα, θα γίνει…
παρεμπιπτόντως, αν ποτέ γίνει. Η Επιτροπή των πολιτών για το Αγρίνιο-Καρπενήσι συνεχίζει
τις οχλήσεις για το ζήτημα, αλλά δεν έχει πάρει κάποια απάντηση, καθώς ούτε το
πολυαναμενόμενο ραντεβού στο υπουργείο έχει πραγματοποιηθεί ακόμη.
Τις εξελίξεις σχολίασε κορυφαίος τοπικός θεσμικός παράγοντας, μάλλον με σκωπτικό
τρόπο, αναφέροντας ότι «ένας βουλευτής της Κυβέρνησης στην Φωκίδα κατάφερε να
τρέξει το θέμα και να μπει στο ΕΣΠΑ, τρεις δικοί μας στην Αιτωλοακαρνανία δεν τα
κατάφεραν κι αυτό είναι γεγονός»!
Τα τελευταία νέα που έχουμε μάθει ήταν η ένταξη των μελετών στο «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021 – 2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές Υποδομές». Μάλιστα με χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και με πρόβλεψη ότι ο άξονας Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο (Ιόνια Οδός) αποτελεί μέρος του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Δικτύου σε συνολικό μήκος περίπου 193 χλμ. συν αναγκαίες συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα Ιόνια Οδός – Αστακός κι όλο μαζί σε 3 υποτμήματα με τρεις διακριτές μελέτες, που θα ανατεθούν χωριστά:
α) Μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο. Λαμίας – Καρπενησίου στο τμήμα Μακρακώμη – Νεοχωράκι
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και στην
εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για την
ανακατασκευή και βελτίωση, καθώς και στην ωρίμανση υφιστάμενων μελετών του οδικού
τμήματος Μακρακώμη – Νεοχωράκι σε μήκος περίπου 8 χλμ.
β) Μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο. Καρπενησίου – Αγρινίου στο τμήμα Καρπενήσι – Άγ. Βλάσιος.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και στην
εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για την
ανακατασκευή και βελτίωση, καθώς και στην ωρίμανση υφιστάμενων μελετών του οδικού
τμήματος Καρπενήσι – Άγ. Βλάσιος σε μήκος περίπου 66 χλμ.
γ) Σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό και συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα από Ιόνια Οδό –
Γουριά – Πλατυγιάλι – Αστακός– Σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια οδό και περιφερειακή οδός
Αγρινίου.
Η ενημέρωση αυτή είχε γίνει τον Οκτώβριο κι έκτοτε ουδέν νεότερον, αντίθετα από τον άλλο άξονα που έτρεξε ταχύτατα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου