Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι: Προχωρά μέσω… Λαμίας – Στο “περίμενε” η Αιτωλοακαρνανία

 


Στο “περίμενε” η Αιτωλοακαρνανία για τον αναγκαίο δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι καθώς το έργο φαίνεται να προχωρά αλλά μέσω…Λαμίας!

Όπως  αναφέρει η “Συνείδηση” το Υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να δημοπρατήσει τμήματα του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι.

Μπορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα οι κάτοικοι της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Παρακαμπυλίων του Δήμου Αγρινίου να κινητοποιούνται συλλέγοντας ακόμη και υπογραφές για να υπάρξει «μοχλός» πίεσης προς το Υπουργείο Υποδομών και να προχωρήσει ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι, ωστόσο το Υπουργείο μέχρι στιγμής φαίνεται να κινείται από… διαφορετική κατεύθυνση.

Και συγκεκριμένα μέσω… Λαμίας καθώς ετοιμάζεται να δημοπρατήσει εντός το 2022 δύο τμήμα του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι προϋπολογισμού μάλιστα περί τα 100 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για τα τμήματα Σταυρός Λαμίας – Καστρί και Νεοχωράκι – σήραγγα Τυμφρηστού, συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων.

Με την κατασκευή αυτών των τμημάτων η διαδρομή από το Καρπενήσι μέχρι τη Λαμία θα μειωθεί κατά 25 λεπτά! Και αυτό γιατί ο υφιστάµενος δρόµος, διέρχεται μέσα από όλους τους οικισµούς της περιοχής.

Το νέο οδικό τμήμα, για το οποίο προβλέπεται η σύνδεση του με τον Ε65, θα διαθέτει 1+1 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με μεταλλικό στηθαίο, με στόχο να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Στερεάς Ελλάδας.

Φυσικά, καλώς προχωρούν έργα σε άλλες περιοχές της χώρας. Το ερώτημα όμως είναι πως θα έρθει η σειρά της Αιτωλοακαρνανίας.

Και το ερώτημα τίθεται όχι με το σκεπτικό να μην γίνουν αλλού έργα και να γίνουν στην Αιτωλοακαρνανία, αλλά με δεδομένο ότι η περιοχή υστερεί εμφανώς σε υποδομές σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας και αν μη τι άλλο κάποτε θα πρέπει να καλυφθεί αυτό το «κενό»…

Και ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι που είναι τμήμα διευρωπαϊκού άξονα είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.

Γιατί και τα πρώτα επτά χιλιόμετρα του δρόμου που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται εδώ και μερικά χρόνια προχωρούν με ρυθμούς χελώνας και οι μελέτες του επόμενου τμήματος μήκους περίπου 21χλμ (βόρεια της Καμαρούλας Αγρινίου έως την Τσάκλα του Αγίου Βλασίου) «σέρνονται» εδώ και χρόνια.

Το Υπουργείο Υποδομών μέχρι στιγμής έχειέχει προβεί σε ανακοινώσεις που κάθε άλλο παρά απαρατήρητες περνούν από την Αιτωλοακαρνανία.

Για παράδειγμα, πρόσφατα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψή τους στα Γιάννενα δεσμεύτηκαν για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά εντός του 2022, έργο που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του νέου ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών.

Παρόμοια περίπτωση είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ, που βαίνει σύντομα προς δημοπράτηση και θα χρηματοδοτηθεί επίσης από το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών.

Αντίστοιχα, η δημοπράτηση του δρόμου «Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής θα χρηματοδοτηθεί με 256 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ του Υπουργείου.

Μόλις προχθες μάλιστα ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο προσωρινός ανάδοχος για το οδικό έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.

Στη λίστα αυτή θα μπορούσε να προσθέσει κανείς πολλά ακόμη παραδείγματα από την περιφερειακή οδό της Αλεξανδρούπολης μέχρι την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (προϋπολογισμός 300 εκατ. ευρώ), αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι να απαντηθεί γιατί η Αιτωλοακαρνανία παραμένει τελευταία στη σειρά…

Μάλιστα το οξύμωρο είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχουν κατατεθεί αρκετές ερωτήσεις στη Βουλή για διάφορα οδικά έργα της Αιτωλοακαρνανίας που παραμένουν σε εκκρεμότητα –μεταξύ αυτών και για το δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι– το Υπουργείο όμως μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν έχει δώσει κάποια απάντηση.

Ερώτηση και από το «ΜέΡΑ25» για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο δρόμο Αγρίνιο-Καρπενήσι

Η Μαρία Απατζίδη, βουλευτής του ΜέΡΑ25, κατέθεσε χθες ερώτηση προς τους Υπουργούς κ. Γεωργιάδη και κ. Καραμανλή σχετικά με την ανακατασκευή τμήματος του οδικού δικτύου που συνδέει το Αγρίνιο με το Καρπενήσι.

Πρόκειται για έργο αναβάθμισης/ επισκευής/ συντήρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου σε μήκος 28χλμ. Η κατασκευή του πρώτου τμήματος (περίπου 7χλμ) εγκρίθηκε το 2012, με προϋπολογισμό 24.000.000 ευρώ.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2013 με πρόβλεψη για τελική περαίωση το 2019. Ανήκει στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-20.

Δυστυχώς, το τμήμα των 7χλμ που θα έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2019 είναι ακόμα υπό κατασκευή, ενώ δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την ωρίμανση του έργου από το 7ο έως το 28ο χλμ, αν και η προμελέτη για αυτό το κομμάτι έχει εκδοθεί εδώ και οκτώ χρόνια.

Είναι γνωστό ότι η κατάσταση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου είναι πολύ κακή και το αποδεικνύουν τα δεκάδες πρόσφατα περιστατικά ατυχημάτων λόγω κατολισθήσεων, κακής σήμανσης και φθαρμένου οδοστρώματος.

Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων.

Η κ. Απατζίδη ερωτά τους υπουργούς γιατί υπάρχει αυτή η αξιοπερίεργη κωλυσιεργία στην περάτωση του πρώτου τμήματος και τονίζει ότι πρέπει να προχωρήσει άμεσα και το υπόλοιπο έργο, έτσι ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία ένας σύγχρονος και ασφαλής δρόμος στους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας.

Εφημερίδα “Συνείδηση”- Δημήτρης Παπαδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: