Ενώνουν τις φωνές τους Αιτωλοακαρνάνες και Ευρυτάνες, σύμφωνα με την εφημερίδα “Συνείδηση”, για τον δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι, τον «πιο αδικημένο δρόμο της Ελλάδας», Μέσα από την σύσκεψη που διοργανώνουν στο Αγρίνιο με προσκεκλημένους φορείς και από τους δύο νομούς, ζητούν να εισακουστεί το αίτημά τους από το Υπ. Υποδομών.
Το δημοσίευμα της εφημερίδας έχει ως εξής:
Η συντονιστική επιτροπή πολιτών για το δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχει λάβει τον τελευταίο καιρό διοργανώνει ανοικτή σύσκεψη βουλευτών, αυτοδιοικητικών και φορέων της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας στο Αγρίνιο, με μοναδικό θέμα το συντονισμό δράσεων ώστε να ασκηθεί προς το Υπ. Υποδομών, προκειμένου ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι, που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «είναι ο πιο αδικημένος δρόμος της Ελλάδας, ο οποίος εδώ και δεκαετίες έχει ενταχθεί στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία να υλοποιηθεί και να βγει η Αιτωλοακαρνανία επιτέλους από την απομόνωση».
Με σκοπό λοιπόν τη συστράτευση όλων των φορέων της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας διοργανώνεται το Σάββατο 12 Μαρτίου και ώρα 19:00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγρινίου η σύσκεψη, στην οποία είναι προσκεκλημένοι οι βουλευτές, οι Περιφερειάρχες, οι Αντιπεριφερειάρχες, τα Επιμελητήρια των δύο νομών, οι δήμαρχοι Αγρινίου και Καρπενησίου, φορείς των δύο νομών κλπ. Στη συγκεκριμένη συνάντηση καλούνται επίσης και όσοι πολίτες ενδιαφέρονται για το ζήτημα αυτό.
Παράλληλα, το Υπουργείο φαίνεται να ετοιμάζεται να δημοπρατήσει εντός το 2022 δύο τμήμα του δρόμου Λαμία – Καρπενήσι προϋπολογισμού μάλιστα περί τα 100 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τα τμήματα Σταυρός Λαμίας – Καστρί και Νεοχωράκι – σήραγγα Τυμφρηστού, συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων.
Φυσικά, καλώς προχωρούν έργα σε άλλες περιοχές της χώρας. Το ερώτημα όμως είναι πως θα έρθει η σειρά της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας.
Και το ερώτημα τίθεται όχι με το σκεπτικό να μην γίνουν αλλού έργα και να γίνουν στην Αιτωλοακαρνανία και την Ευρυτανία, αλλά με δεδομένο ότι η περιοχή υστερεί εμφανώς σε υποδομές σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας και αν μη τι άλλο κάποτε θα πρέπει να καλυφθεί αυτό το «κενό». Και ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι που είναι τμήμα διευρωπαϊκού άξονα είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.
Γιατί και τα πρώτα επτά χιλιόμετρα του δρόμου που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται εδώ και μερικά χρόνια προχωρούν με ρυθμούς χελώνας και οι μελέτες του επόμενου τμήματος μήκους περίπου 21χλμ (βόρεια της Καμαρούλας έως την Τσάκλα του Αγίου Βλασίου) «σέρνονται» εδώ και χρόνια.
Η «Σ» ουκ ολίγες φορές έχει έρθει σε επαφή με κατοίκους της Δ.Ε. Παρακαμπυλίων του δήμου Αγρινίου και Προέδρους Τ.Κ. της περιοχής, οι οποίοι ομόφωνα υποστηρίζουν το έργο. Με αφορμή την επικείμενη σύσκεψη συνομίλησε με δύο εκ των εκπροσώπων της συντονιστικής επιτροπής για τον δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι.
Συγκεκριμένα ο Κώστας Παπαθανασίου εκ των εκπροσώπων της Αιτωλοακαρνανίας για τον δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι μιλώντας στη «Σ» τόνισε:
«ο στόχος είναι να ενταχθεί ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι στο πρόγραμμα των 70 δις. ευρώ, γιατί ο δρόμος έχει πάρει ΦΕΚ και έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα από το 1995. Ο αρχικός σκοπός ήταν ο δρόμος αυτός να ενώσει Πλατυγιάλι, Αγρίνιο, Καρπενήσι, Λαμία, αλλά λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων ουδέποτε εντάχθηκε.
Οι δικές μας ενέργειες είναι για να αφυπνίσουν τους εκάστοτε διοικούντες και δίχως να έχουμε καμία πολιτική χροιά να τους υποχρεώσουμε να πιέσουν την κεντρική εξουσία να εντάξει επιτέλους τον συγκεκριμένο δρόμο, ο οποίος θα δώσει την μεγαλύτερη πνοή στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς θα ενώσει το νομό μας με την Λαμία, μέσα από ένα δρόμο με δικλίδες ασφαλείας για τους χρήστες του.
Η σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12/3 στο Αγρίνιο στοχεύει στην πίεση φορέων, αυτοδιοικητικών και βουλευτών στο να ενεργοποιηθούν συντονισμένα, για να υπάρξει ουσιαστική πίεση προς την κεντρική εξουσία.
Είναι προσκεκλημένοι οι Περιφερειάρχες, οι βουλευτές των δύο νομών, της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας, οι δήμαρχοι Αγρινίου και Καρπενησίου, εκπρόσωποι επιμελητηρίων, άλλων φορέων όπως εμπορικούς συλλόγους και όχι μόνο.
Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει σχεδόν 2.500 υπογραφές και έχουμε κάνει κάποιες επαφές, για να έρθουμε πιο κοντά στο στόχο και το σκοπό μας.
Στη σύσκεψη δεν έχουμε σκοπό μόνο την ενημέρωση, αλλά ο κύριος σκοπός μας είναι να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες να είναι στην κατεύθυνση να πιεστεί το Υπουργείο Υποδομών και ο Υπουργός, αλλά και ο Πρωθυπουργός, ο οποίος από το Αγρίνιο είχε τάξει την σύνδεση της πόλης με την Ιόνια Οδό, που αποτελεί ένα τμήμα του αρχικού πλάνου, του αρχικού σκοπού για τον οποίο ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι, όπως προαναφέραμε, έχει πάρει ΦΕΚ και έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα από το 1995.
Όλοι πρέπει να αντιληφθούν πως το Αγρίνιο και η Αιτωλοακαρνανία θα βγουν από την αφάνεια και την απομόνωση μόνο μέσω του δρόμου αυτού».
Ο Γρηγόρης Φέρρας εκ των εκπροσώπων της Ευρυτανίας για τον δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι μιλώντας στη «Σ» ανέφερε:
«είναι ένας δρόμος, ο οποίος έχει βαλτώσει στην κυριολεξία εδώ και δεκαετίες από την αδιαφορία της Πολιτείας. Πρέπει επιτέλους να γίνει κάτι και να βγουν από την απομόνωση οι δύο νόμοι που πλήττονται άμεσα, ο νομός Ευρυτανίας και ο νόμος Αιτωλοακαρνανίας και κατ’ επέκταση Φθιώτιδας και Καρδίτσας.
Ο ρόλος της σύσκεψης είναι να ενώσει τις φωνές σε τοπικό επίπεδο ώστε κάτοικοι, φορείς της τοπικής Αυτοδιοίκησης και συλλογικότητες να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση και να έχουμε άμεσα αποτελέσματα.
Ο ρόλος της κεντρικής εξουσίας απαιτούμε να είναι ενεργός για τους νόμους μας, πλέον, πρέπει να πάρει σάρκα και οστά. Εδώ και χρόνια έχουμε μείνει σε υποσχέσεις και εξαγγελίες. Φτάνει πια!»
Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”