Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Δρόμος Αγρίνιο-Καρπενήσι: η συγκέντρωση δεν... προβλημάτισε το Υπουργείο- «Δεν είναι προτεραιότητα, δεν υπάρχουν λεφτά», λέει ο Ταχιάος

 Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μίλτου Ζαμπάρα, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών


Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μίλτου Ζαμπάρα  προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομώ με θέμα «Κομβικής σημασίας η οδική σύνδεση Πλατυγιαλίου- Αγρινίου- Καρπενησίου-Λαμίας». Μια συζήτηση που διεξήχθη στον απόηχο της ηχηρής συγκέντρωσης στο Αγρίνιο για το φλέγον αυτό ζήτημα.

Ο Υφυπουργός σε γενικές γραμμές απάντησε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν εμπίπτει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τα έργα που χρηματοδοτούνται είναι έργα που έχουν μελετηθεί ως προς το κόστος και το όφελος.



Ο βουλευτής από την πλευρά του ανέλυσε την επικινδυνότητα του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ο οποίος είναι ένας εθνικός δρόμος με πολυσύχναστη δραστηριότητα αλλά σε πολύ κακή κατάσταση.

Τόνισε πως το εν λόγω δίκτυο είναι αναγνωρισμένο από το 1995 ως διευρωπαϊκός οδικός άξονας και η Ελλάδα έχει υποχρέωση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση να υλοποιήσει το έργο.

Ένα τέτοιο σημαντικό έργο θα προσφέρει ασφαλή και γρήγορη σύνδεση για μεγάλη μερίδα πολιτών, διευκόλυνση στην μεταφορά προϊόντων και τουριστική ανάπτυξη. Ειδικά για τον οδικό άξονα Αγρίνιου- Καρπενησίου, μέσα σε 16 χρόνια από τα 106 χλμ του έργου, ξεκίνησαν να κατασκευάζονται τα πρώτα 7 χλμ από τα οποία μόνο τα 3 χλμ έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και εκ τότε δεν έχει υπάρξει καμία άλλη εξέλιξη.

«Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν μπορεί να τύχει χρηματοδότησης εάν δεν υπάρχει μια μελέτη κόστους – οφέλους για να μπορέσει κανείς να διασφαλίσει χρηματοδοτήσεις οι οποίες θα μπορέσουν να εντάξουν το δρόμο σε μια ρεαλιστική προοπτική. Τα λεφτά δεν είναι ανεξάντλητα ακόμη και οι πόροι των ευρωπαϊκών προγραμμάτων δεν είναι. Το τρέχον πρόγραμμα δεν χωράει όλα τα έργα τα οποία έχουμε στο μυαλό μας εκεί μέσα και σίγουρα υπάρχουν έργα τα οποία προέχουν και έργα τα οποία έχουν συγκεντρώσει αυτή τη θετική αντιμετώπιση από τη μεριά κόστους – ωφέλειας.Οι πόροι που έχουν δεσμευθεί από το ΕΠΣΑ είναι δεδομένοι. Στο ταμείο ανάκαμψης δεν χωρούν έργα “ανώριμα”», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαμπάρα η απάντηση του κ. Ταχιάου «ήταν η απόλυτη εφαρμογή ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου ακόμα και σε δρόμους καρμανιόλες». Προσθέτει πως «η ασφάλεια των πολιτών για καθημερινή διέλευση σε ακατάλληλους δρόμους δεν είναι έργο που αποδίδει ένα όφελος για την κυβέρνηση άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος για να το πραγματοποιήσει. Αυτή ήταν η στυγνή απάντηση του Υπουργείου προς του κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας, της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας».

Παρά την επιμονή άλλωστε του βουλευτή για ένα έστω χρονοδιάγραμμα ως προς το ξεκίνημα τουλάχιστον του έργου ο Υφυπουργός ήταν ξεκάθαρος ότι ούτε χρονοδιάγραμμα υπάρχει, ούτε χρήματα υπάρχουν για το εν λόγω έργο.

«Υπάρχει η πρόθεση να γίνει κάποια στιγμή το έργο, αλλά σήμερα δεν μπορώ να σας πότε θα γίνει γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι», σημείωσε ο κ. Ταχίαος.

«Αυτά τα έργα πρέπει να αποδείξουν τη σκοπιμότητα τους. Κόστος όφελος σημαίνει να έχεις τα κυκλοφοριακά δεδομένα εκείνα τα οποία θα πιστοποιούν ότι η επένδυση θα φέρει ανάπτυξη», είπε ο Υφυπουργός στην δευτερολογία. Αποδέχθηκε πως «φυσικά θα φέρει ανάπτυξη να έχει ο Αστακός μια σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Αλλά δεν είναι η μόνη σύνδεση, υπάρχει και η σύνδεση της Ιονίας Οδού και μέσω της Εγνατίας οδού που μπορεί να φέρει πολύ εύκολα το διαμετακομιστικό εμπόριο από τις χώρες από τις χώρες τις οποίες γειτνιάζουν στην περιοχή».


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Γιόκ δρόμος;
Γιόκ ψήφος στις ευρωεκλογές καί βλέπουμε...