Who is who/. Πηγή:www.forummagazines.gr/
Ο Φίλιππος Τσούνης γεννήθηκε στο Αγρίνιο στις 28 Μαΐου του 1969. Μεγάλωσε στην Ποταμούλα, ένα χωριό στα βόρεια του Αγρινίου, ενώ είναι γόνος αγροτικής οικογένειας. Είναι παντρεμένος με την Ελένη Κουτσοθανάση, με την οποία έχουν αποκτήσει τρία παιδιά: τη Βιβή (21 ετών), το Βασίλη (18) και το Φώτη (6 ετών). Από το Δεκέμβριο του 1989 μέχρι και σήμερα διατηρεί τη δική του προσωπική επιχείρηση (αρτοποιείο) με τον συνέταιρό του κ. Γ. Αναγνωστόπουλο, προσφέροντας στους κατοίκους του Αγρινίου υψηλής ποιότητας αρτοσκευάσματα. Από το 2011, κατέχει τη θέση του Προέδρου του Σωματείου Αρτοποιών Αγρινίου.
Ο Φίλιππος Τσούνης γεννήθηκε στο Αγρίνιο στις 28 Μαΐου του 1969. Μεγάλωσε στην Ποταμούλα, ένα χωριό στα βόρεια του Αγρινίου, ενώ είναι γόνος αγροτικής οικογένειας. Είναι παντρεμένος με την Ελένη Κουτσοθανάση, με την οποία έχουν αποκτήσει τρία παιδιά: τη Βιβή (21 ετών), το Βασίλη (18) και το Φώτη (6 ετών). Από το Δεκέμβριο του 1989 μέχρι και σήμερα διατηρεί τη δική του προσωπική επιχείρηση (αρτοποιείο) με τον συνέταιρό του κ. Γ. Αναγνωστόπουλο, προσφέροντας στους κατοίκους του Αγρινίου υψηλής ποιότητας αρτοσκευάσματα. Από το 2011, κατέχει τη θέση του Προέδρου του Σωματείου Αρτοποιών Αγρινίου.
Πηγή:http://www.acheloostv.gr/online/newsnow/
Για παραπλάνηση των καταναλωτών από τα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης κάνουν λόγο οι αρτοποιοί. Το υπουργείο στα πλαίσια της έκθεσης του ΟΟΣΑ αναμένεται να παραχωρήσει το δικαίωμα και στα πρατήρια άρτου, να αναγράφουν στην επιγραφή τους την λέξη «φούρνος»
.Η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος υποστηρίζει πως το υπουργείο Ανάπτυξης παραβλέπει τις 140.000 θέσεις εργασίας της βιοτεχνικής αρτοποιίας και τους 15.000 αρτοποιούς της χώρας, εξισώνοντας το κατεψυγμένο ψωμί με το φρέσκο.
Για επιχειρούμενες ενέργειες αφανισμού του κλάδου τους κάνουν λόγο οι αρτοποιοί της Αιτωλοακαρνανίας, εξαιτίας των τροποποιήσεων στον νόμο περί λειτουργίας της αρτοποιίας στην Ελλάδα ,όπως εξηγούν με ανακοίνωσή τους.
Η ανακοίνωση του Σωματείου Αρτοποιών Αιτωλοακαρνανίας:
“Εκπροσωπώντας τους βιοτέχνες αρτοποιούς της περιοχής μας (του φούρνου της γειτονιάς), είναι ανάγκη να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη για όσα συμβαίνουν στον κλάδο μας, για τις επιχειρούμενες ενέργειες αφανισμού ενός από τους λίγους παραγωγικούς κλάδους που απέμειναν στη χώρα μας.
Το υπουργείο Ανάπτυξης –είμαστε πλέον πεπεισμένοι γι’ αυτό- θεωρεί τη βιοτεχνική αρτοποιΐα περιττή. Με λίγα λόγια ότι δεν έχει καμία θέση στην Ελλάδα.
Ύστερα από μία μακροχρόνια προσπάθεια και δουλειά το 2007 ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ένας νόμος – πλαίσιο, ο 3526/2007, ο οποίος καθόριζε τη λειτουργία της αρτοποιΐας στη χώρα μας με ένα τρόπο δίκαιο.
Τα τελευταία χρόνια, με το υπουργείο Ανάπτυξης υπό την ηγεσία του κ. Χατζηδάκη, έχουν γίνει δύο τροποποιήσεις στον παραπάνω νόμο με διατάξεις που εν τέλει ευνοούν το κατεψυγμένο ψωμί και τους ανταγωνιστές της βιοτεχνικής αρτοποιΐας.
Σήμερα ο ίδιος υπουργός, έχοντας ως ευαγγέλιο την, κατά δική του παραγγελία έκθεση του ΟΟΣΑ, η οποία –σημειωτέον- στοίχησε στον Έλληνα φορολογούμενο περίπου 1.000.000 ευρώ υπό τις γνωστές σε όλους μας συνθήκες- υποστηρίζει ότι θα σώσει τον Έλληνα καταναλωτή, ίσως και την ίδια την ελληνική οικονομία, επιφέροντας ένα ακόμα καίριο πλήγμα σε έναν από τους τελευταίους παραγωγικούς κλάδους.
Προκειμένου να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και με απτά πλέον παραδείγματα, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης επανέρχεται στις δηλώσεις του εκ νέου με το θέμα του ψωμιού και ότι με τα επικείμενα μέτρα ο Έλληνας καταναλωτής θα «σωθεί» αγοράζοντας φθηνότερο ψωμί… με την προϋπόθεση ότι το ψωμί θα ζυγίζεται ενώπιόν του.
Ως προς τούτο, ουδεμία αντίρρηση έχουμε. Εάν με αυτόν τον τρόπο ευνοηθεί η αγορά και ο Έλληνας καταναλωτής, είμαστε οι πρώτοι που πιθυμούμε να συμβάλλουμε σε αυτό…
Αλλά όχι μόνο στα αρτοποιεία να επιβάλλεται το ζύγισμα ενώπιον του καταναλωτή, αλλά και σε όλα τα σημεία πώλησης (Σούπερ Μάρκετ, εγκατάσταση περάτωσης έψησης κατεψυγμένου ψωμιού, Bake off, πρατήρια άρτου κ.λ.π.).
Ο κ. υπουργός θέλει –διακαώς μάλιστα- όλα τα σημεία που πωλούν ψωμί (εγκατάσταση περάτωσης έψησης, πρατήρια άρτου, Σούπερ Μάρκετ κ.λ.π.) να έχουν τη δυνατότητα να ονομάζονται φούρνοι.
Φαίνεται, λοιπόν, ξεκάθαρα ότι γίνεται προσπάθεια να δοθούν προνόμια στις εγκαταστάσεις περάτωσης έψησης (bake off), τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και θα είναι εις βάρος των καταναλωτών που θα αγοράζουν τα κατεψυγμένα προϊόντα ως φρέσκα.
Προχωρώντας η έκθεση του ΟΟΣΑ ζητά – προτείνει το ψωμί να πωλείται σε όλα τα καταστήματα (ένδυσης – υπόδησης, συνεργεία, κομμωτήρια, PET SHOP κλπ.
Θεωρούμε ότι τα καταστήματα που διαθέτουν σήμερα άρτο στην Ελλάδα είναι υπεραρκετά. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η Ελλάδα έχει τα περισσότερα σημεία πώλησης ψωμιού από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Από την κυβέρνηση, λοιπόν, στοχοποιείται ένα από τα τελευταία παραγωγικά επαγγέλματα στην Ελλάδα, γύρω από το οποίο απασχολούνται πάνω από 140.000 εργαζόμενοι και όπου χρησιμοποιούμε μόνο ελληνικές πρώτες ύλες και στηρίζουμε βιομηχανίες κατασκευής εξοπλισμού και μηχανημάτων με εξαγωγικό προσανατολισμό, που συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία.
Για όλα τα παραπάνω το σωματείο μας συμμετείχε σε περιφερειακή σύσκεψη στα γραφεία της συντεχνίας Αρτοποιών Πάτρας, στην οποία συμμετείχαν, επίσης εκπρόσωποι από τις συντεχνίες Αρτοποιών Αιγίου και Αθήνας, καθώς επίσης και ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Αιτ/νίας κ. Ράπτης Παναγιώτης και ο αντ/δρος της αντίστοιχης ομοσπονδίας Αχαϊας κ Ιωάννου Χάρης. Αποφασίστηκε να ζητηθεί συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας και να γίνουν κινήσεις ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού για τη διαφορά του φρέσκου από το κατεψυγμένο ψωμί.
Επίσης, το σωματείο μας με έγγραφό του απευθύνθηκε στους βουλευτές του Νομού μας και τους ζήτησε συνάντηση για καλύτερη ενημέρωση και γνωστοποίηση όλων των παραπάνω.”
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τσούνης Φίλιππος Ντάσης Άγγελος
ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ http://www.forummagazines.gr/
Φίλιππος Τσούνης, Μόνο η συλλογική δράση φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα...
Ο επικεφαλής του Σωματείου Aρτοποιών Αγρινίου Φίλιππος Τσούνης, λάτρης της συλλογικής δράσης και με πλήθος φρέσκων ιδεών, μας μιλά για τους στόχους που θέτει με τους συναδέλφους του, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του βιοτέχνη αρτοποιού.
Θα θέλατε να μας μιλήσετε συνοπτικά για τη συνδικαλιστική σας πορεία μέχρι το σημείο που αναδειχτήκατε πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Αγρινίου;
Στο Σωματείο, ως μέλος μπήκα από την πρώτη στιγμή της ενασχόλησής μου με το επάγγελμα. Με τη διοίκησή του ασχολήθηκα για πρώτη φορά το 2005. Στην πρώτη μου θητεία ως αναπληρωτής γ.γ., στη δεύτερη ως αντιπρόεδρος και από το περασμένο καλοκαίρι ως πρόεδρος. Η προεδρία του Σωματείου δεν αποτέλεσε αυτοσκοπό. Από τη στιγμή όμως που προέκυψε, με τιμά ιδιαίτερα και με γεμίζει ευθύνες απέναντι στους συναδέλφους μου. Παράλληλα, αυτά τα χρόνια συμμετέχω στην Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Αιτωλοακαρνανίας ως μέλος του Δ.Σ. H ενασχόλησή μου με τα κοινά είναι κάτι σαν... «μικρόβιο». Στη μέχρι σήμερα πορεία μου, συμμετείχα, ως μαθητής, στο τότε οργανωμένο μαθητικό κίνημα και αργότερα ως πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου στον τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι όποιος θέλει και μπορεί, πρέπει να προσφέρει στον τομέα που δραστηριοποιείται. Διαχρονικά έχει αποδειχθεί, ότι οι πολλοί μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα από ότι ο καθένας μόνος του. Είμαι φανατικός οπαδός της λεγόμενης συλλογικής δράσης...
Ποιες είναι πλέον οι βασικές σας προτεραιότητες ως επικεφαλής του Δ.Σ.;
Ένας από τους βασικούς στόχους της θητείας μου είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συσπείρωση των μελών μας γύρω από το Σωματείο, προκειμένου όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε την ήδη δύσκολη κατάσταση, που ενδεχομένως στο μέλλον να γίνει ακόμα δυσκολότερη. Στο σχεδιασμό του συμβουλίου μας υπάρχουν και άλλες κινήσεις πέρα από την πρόσφατη ημερίδα για την «κοστολόγηση των προϊόντων του αρτοποιείου». Οι κινήσεις που θα ακολουθήσουν, αποσκοπούν στη σύσφιξη των μεταξύ μας σχέσεων, αλλά και στην ενημέρωση των μελών μας για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
Σε ποια σημεία έχετε επικεντρώσει τη δράση σας αυτόν τον πρώτο χρόνο;
Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος στην περιοχή μας είναι η διασπορά της πώλησης σε πολλά και άσχετα σημεία, αλλά και η ασυδοσία στη διακίνηση των προϊόντων μας. Όσο και αν αυτό μας πονάει, είναι ένα πρόβλημα που μόνοι μας δημιουργήσαμε, συντηρούμε και τροφοδοτούμε. Για την τήρηση των κανόνων διακίνησης και πώλησης των προϊόντων μας, το Σωματείο βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Βέβαια, δεν περιμένω πολλά από τη συντεταγμένη Πολιτεία. Ευελπιστώ στην αλλαγή της δικής μας νοοτροπίας. Προς αυτήν την κατεύθυνση εξάλλου, σχεδιάζουμε και τις επόμενες κινήσεις μας.
Πόσο σας απασχολεί ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ και των βιομηχανιών; Υπάρχει, πιστεύετε, απειλή για το «φούρνο της γειτονιάς»;
Σίγουρα η βιομηχανία έχει πάρει ένα κομμάτι της πίτας, ωστόσο, όχι τόσο μεγάλο που, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, να δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στο «φούρνο της γειτονιάς». Μεγαλύτερο κόστος έχει δημιουργήσει η υποτίμηση των προϊόντων από ορισμένους βιοτέχνες αρτοποιούς, οι οποίοι προκειμένου να κερδίσουν σημεία πώλησης, διαθέτουν προϊόντα σε εξαιρετικά εξευτελιστικές τιμές. Η κατεψυγμένη ζύμη στην παρούσα φάση δεν μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα γιατί λόγω κόστους μεταφοράς, συντήρησης και έψησης, καθίσταται μη ανταγωνιστική ως προς τα φρέσκα προϊόντα του αρτοποιείου. Θα πρέπει λοιπόν, να αναπτύξουμε πολιτικές που θα μειώσουν τον ενδεχόμενο κίνδυνο. Αυτό μπορεί να γίνει με σωστή ενημέρωση του καταναλωτή, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του «φούρνου της γειτονιάς» και των προϊόντων του, που δεν είναι άλλα από την φρεσκάδα και την ποιότητα. Όλα τα χαρακτηριστικά δηλαδή που η ελληνική οικογένεια μετράει σε ένα προϊόν όπως το ψωμί που το έχει ψηλά στη διατροφή και στη συνείδησή της.
Ποιο είναι το «κλειδί» που θα βγάλει τον επαγγελματία από την οικονομική κρίση;
Η εποχή που ζούμε έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η κρίση εκτός από οικονομική, είναι κοινωνική, πολιτική, πολιτισμική, κρίση αξιών... Σίγουρα η επόμενη ημέρα θα είναι διαφορετική. Ζητούμενο είναι στη νέα εποχή να βγούμε όσο το δυνατό αλώβητοι και με στέρεες βάσεις στα νέα δεδομένα. Η απελευθέρωση των αγορών και των επαγγελμάτων είναι μία αναπόφευκτη εξέλιξη. Απλά στη νέα πραγματικότητα, θα είναι επιτυχία να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε κανόνες υγιούς ανταγωνισμού. Δεν πρέπει να μείνουμε αγκιστρωμένοι σε αυτά που ξέραμε αλλά να συμμετέχουμε στη νέα τάξη πραγμάτων, ούτως ώστε να πετύχουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον κλάδο.
Πώς κρίνετε τη στάση της Ομοσπονδίας Αρτοποιών μέχρι σήμερα;
Δεν θα καταλογίσω ευθύνες στην Ομοσπονδία για ό,τι χάσαμε ή για ό,τι ενδεχομένως θα χάσουμε. Αυτό που θα ήθελα από την ΟΑΕ, είναι να αναπτύξει πολιτικές ενημέρωσης για τη σωστή λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και προς την κοινωνία και το καταναλωτικό κοινό για τη διαφορά φρέσκου- κατεψυγμένου, τη διατροφική αξία του ψωμιού και τη διαφορά του Φούρνου της Γειτονιάς και των όποιων σημείων πώλησης. Το τελευταίο, προϋποθέτει και την υποστήριξη της πολύ σωστής ενέργειας της έκδοσης του σήματος αναγνωρισιμότητας της ΟΑΕ για το «Φούρνο της Γειτονιάς».
Είστε αισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου;
Η σημερινή πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει τους πάντες άρα και τον κλάδο της βιοτεχνικής αρτοποιίας. Η αύξηση των εξόδων, η πτώση της παραγωγής και του τζίρου είναι μία πραγματικότητα. Είναι δύσκολο να ψάχνεις μέσα από τέτοιες καταστάσεις για θετικά στοιχεία. Αν όμως αυτή η κατάσταση βοηθήσει ώστε να ξεκαθαρίσει η αγορά από τυχάρπαστους και καιροσκόπους που μόνο ζημιά κάνουν σε κάθε επαγγελματικό κλάδο, τότε μπορεί να έχει και τα θετικά της. Ο Έλληνας βιοτέχνης αρτοποιός για να βγει αλώβητος από αυτή την αρρωστημένη κατάσταση, θα πρέπει να αφουγκραστεί με προσοχή τις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των πελατών του, να ξαναφορέσει την ποδιά του, να σκύψει με επιμέλεια στον πάγκο του και να γίνει παραγωγός ποιοτικών προϊόντων, βασισμένων σε αγνές ελληνικές Α’ ύλες, τα οποία θα πρέπει να προσφέρει στις τιμές εκείνες που θα είναι προσιτές για τον καταναλωτή αλλά και θα καθιστούν την επιχείρησή του βιώσιμη. Είμαι αισιόδοξος ότι, όποιος διαχειριστεί σωστά την κατάσταση, θα έχει και καλύτερες προοπτικές από τις σημερινές.
Μιλήστε μας για τους μελλοντικούς σας στόχους, τόσο ως συνδικαλιστής όσο και ως επαγγελματίας αρτοποιός.
Στην παρούσα συγκυρία, σε επαγγελματικό επίπεδο, πρώτος και βασικός μου στόχος είναι η διατήρηση των κεκτημένων. Σίγουρα για το μέλλον, και εφόσον οι οικονομικές συνθήκες επιτρέψουν κάτι τέτοιο, υπάρχει σχεδιασμός στο μυαλό μου και για επόμενες κινήσεις. Σε συνδικαλιστικό επίπεδο, η πρώτη μου φιλοδοξία είναι να τιμήσω με συνέπεια και υπευθυνότητα την εντολή που μου έδωσαν οι συνάδελφοί μου το περασμένο καλοκαίρι...
Συνέντευξη: Τάκης Κορμπάκης
.Η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος υποστηρίζει πως το υπουργείο Ανάπτυξης παραβλέπει τις 140.000 θέσεις εργασίας της βιοτεχνικής αρτοποιίας και τους 15.000 αρτοποιούς της χώρας, εξισώνοντας το κατεψυγμένο ψωμί με το φρέσκο.
Για επιχειρούμενες ενέργειες αφανισμού του κλάδου τους κάνουν λόγο οι αρτοποιοί της Αιτωλοακαρνανίας, εξαιτίας των τροποποιήσεων στον νόμο περί λειτουργίας της αρτοποιίας στην Ελλάδα ,όπως εξηγούν με ανακοίνωσή τους.
Η ανακοίνωση του Σωματείου Αρτοποιών Αιτωλοακαρνανίας:
“Εκπροσωπώντας τους βιοτέχνες αρτοποιούς της περιοχής μας (του φούρνου της γειτονιάς), είναι ανάγκη να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη για όσα συμβαίνουν στον κλάδο μας, για τις επιχειρούμενες ενέργειες αφανισμού ενός από τους λίγους παραγωγικούς κλάδους που απέμειναν στη χώρα μας.
Το υπουργείο Ανάπτυξης –είμαστε πλέον πεπεισμένοι γι’ αυτό- θεωρεί τη βιοτεχνική αρτοποιΐα περιττή. Με λίγα λόγια ότι δεν έχει καμία θέση στην Ελλάδα.
Ύστερα από μία μακροχρόνια προσπάθεια και δουλειά το 2007 ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ένας νόμος – πλαίσιο, ο 3526/2007, ο οποίος καθόριζε τη λειτουργία της αρτοποιΐας στη χώρα μας με ένα τρόπο δίκαιο.
Τα τελευταία χρόνια, με το υπουργείο Ανάπτυξης υπό την ηγεσία του κ. Χατζηδάκη, έχουν γίνει δύο τροποποιήσεις στον παραπάνω νόμο με διατάξεις που εν τέλει ευνοούν το κατεψυγμένο ψωμί και τους ανταγωνιστές της βιοτεχνικής αρτοποιΐας.
Σήμερα ο ίδιος υπουργός, έχοντας ως ευαγγέλιο την, κατά δική του παραγγελία έκθεση του ΟΟΣΑ, η οποία –σημειωτέον- στοίχησε στον Έλληνα φορολογούμενο περίπου 1.000.000 ευρώ υπό τις γνωστές σε όλους μας συνθήκες- υποστηρίζει ότι θα σώσει τον Έλληνα καταναλωτή, ίσως και την ίδια την ελληνική οικονομία, επιφέροντας ένα ακόμα καίριο πλήγμα σε έναν από τους τελευταίους παραγωγικούς κλάδους.
Προκειμένου να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και με απτά πλέον παραδείγματα, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης επανέρχεται στις δηλώσεις του εκ νέου με το θέμα του ψωμιού και ότι με τα επικείμενα μέτρα ο Έλληνας καταναλωτής θα «σωθεί» αγοράζοντας φθηνότερο ψωμί… με την προϋπόθεση ότι το ψωμί θα ζυγίζεται ενώπιόν του.
Ως προς τούτο, ουδεμία αντίρρηση έχουμε. Εάν με αυτόν τον τρόπο ευνοηθεί η αγορά και ο Έλληνας καταναλωτής, είμαστε οι πρώτοι που πιθυμούμε να συμβάλλουμε σε αυτό…
Αλλά όχι μόνο στα αρτοποιεία να επιβάλλεται το ζύγισμα ενώπιον του καταναλωτή, αλλά και σε όλα τα σημεία πώλησης (Σούπερ Μάρκετ, εγκατάσταση περάτωσης έψησης κατεψυγμένου ψωμιού, Bake off, πρατήρια άρτου κ.λ.π.).
Ο κ. υπουργός θέλει –διακαώς μάλιστα- όλα τα σημεία που πωλούν ψωμί (εγκατάσταση περάτωσης έψησης, πρατήρια άρτου, Σούπερ Μάρκετ κ.λ.π.) να έχουν τη δυνατότητα να ονομάζονται φούρνοι.
Φαίνεται, λοιπόν, ξεκάθαρα ότι γίνεται προσπάθεια να δοθούν προνόμια στις εγκαταστάσεις περάτωσης έψησης (bake off), τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και θα είναι εις βάρος των καταναλωτών που θα αγοράζουν τα κατεψυγμένα προϊόντα ως φρέσκα.
Προχωρώντας η έκθεση του ΟΟΣΑ ζητά – προτείνει το ψωμί να πωλείται σε όλα τα καταστήματα (ένδυσης – υπόδησης, συνεργεία, κομμωτήρια, PET SHOP κλπ.
Θεωρούμε ότι τα καταστήματα που διαθέτουν σήμερα άρτο στην Ελλάδα είναι υπεραρκετά. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η Ελλάδα έχει τα περισσότερα σημεία πώλησης ψωμιού από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Από την κυβέρνηση, λοιπόν, στοχοποιείται ένα από τα τελευταία παραγωγικά επαγγέλματα στην Ελλάδα, γύρω από το οποίο απασχολούνται πάνω από 140.000 εργαζόμενοι και όπου χρησιμοποιούμε μόνο ελληνικές πρώτες ύλες και στηρίζουμε βιομηχανίες κατασκευής εξοπλισμού και μηχανημάτων με εξαγωγικό προσανατολισμό, που συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία.
Επίσης, το σωματείο μας με έγγραφό του απευθύνθηκε στους βουλευτές του Νομού μας και τους ζήτησε συνάντηση για καλύτερη ενημέρωση και γνωστοποίηση όλων των παραπάνω.”
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τσούνης Φίλιππος Ντάσης Άγγελος
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ
Πατήστε ΕΔΩ
ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ http://www.forummagazines.gr/
Φίλιππος Τσούνης, Μόνο η συλλογική δράση φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα...
Ο επικεφαλής του Σωματείου Aρτοποιών Αγρινίου Φίλιππος Τσούνης, λάτρης της συλλογικής δράσης και με πλήθος φρέσκων ιδεών, μας μιλά για τους στόχους που θέτει με τους συναδέλφους του, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του βιοτέχνη αρτοποιού.
Θα θέλατε να μας μιλήσετε συνοπτικά για τη συνδικαλιστική σας πορεία μέχρι το σημείο που αναδειχτήκατε πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Αγρινίου;
Στο Σωματείο, ως μέλος μπήκα από την πρώτη στιγμή της ενασχόλησής μου με το επάγγελμα. Με τη διοίκησή του ασχολήθηκα για πρώτη φορά το 2005. Στην πρώτη μου θητεία ως αναπληρωτής γ.γ., στη δεύτερη ως αντιπρόεδρος και από το περασμένο καλοκαίρι ως πρόεδρος. Η προεδρία του Σωματείου δεν αποτέλεσε αυτοσκοπό. Από τη στιγμή όμως που προέκυψε, με τιμά ιδιαίτερα και με γεμίζει ευθύνες απέναντι στους συναδέλφους μου. Παράλληλα, αυτά τα χρόνια συμμετέχω στην Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Αιτωλοακαρνανίας ως μέλος του Δ.Σ. H ενασχόλησή μου με τα κοινά είναι κάτι σαν... «μικρόβιο». Στη μέχρι σήμερα πορεία μου, συμμετείχα, ως μαθητής, στο τότε οργανωμένο μαθητικό κίνημα και αργότερα ως πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου στον τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι όποιος θέλει και μπορεί, πρέπει να προσφέρει στον τομέα που δραστηριοποιείται. Διαχρονικά έχει αποδειχθεί, ότι οι πολλοί μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα από ότι ο καθένας μόνος του. Είμαι φανατικός οπαδός της λεγόμενης συλλογικής δράσης...
Ποιες είναι πλέον οι βασικές σας προτεραιότητες ως επικεφαλής του Δ.Σ.;
Ένας από τους βασικούς στόχους της θητείας μου είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συσπείρωση των μελών μας γύρω από το Σωματείο, προκειμένου όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε την ήδη δύσκολη κατάσταση, που ενδεχομένως στο μέλλον να γίνει ακόμα δυσκολότερη. Στο σχεδιασμό του συμβουλίου μας υπάρχουν και άλλες κινήσεις πέρα από την πρόσφατη ημερίδα για την «κοστολόγηση των προϊόντων του αρτοποιείου». Οι κινήσεις που θα ακολουθήσουν, αποσκοπούν στη σύσφιξη των μεταξύ μας σχέσεων, αλλά και στην ενημέρωση των μελών μας για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
Σε ποια σημεία έχετε επικεντρώσει τη δράση σας αυτόν τον πρώτο χρόνο;
Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος στην περιοχή μας είναι η διασπορά της πώλησης σε πολλά και άσχετα σημεία, αλλά και η ασυδοσία στη διακίνηση των προϊόντων μας. Όσο και αν αυτό μας πονάει, είναι ένα πρόβλημα που μόνοι μας δημιουργήσαμε, συντηρούμε και τροφοδοτούμε. Για την τήρηση των κανόνων διακίνησης και πώλησης των προϊόντων μας, το Σωματείο βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Βέβαια, δεν περιμένω πολλά από τη συντεταγμένη Πολιτεία. Ευελπιστώ στην αλλαγή της δικής μας νοοτροπίας. Προς αυτήν την κατεύθυνση εξάλλου, σχεδιάζουμε και τις επόμενες κινήσεις μας.
Πόσο σας απασχολεί ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ και των βιομηχανιών; Υπάρχει, πιστεύετε, απειλή για το «φούρνο της γειτονιάς»;
Σίγουρα η βιομηχανία έχει πάρει ένα κομμάτι της πίτας, ωστόσο, όχι τόσο μεγάλο που, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, να δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στο «φούρνο της γειτονιάς». Μεγαλύτερο κόστος έχει δημιουργήσει η υποτίμηση των προϊόντων από ορισμένους βιοτέχνες αρτοποιούς, οι οποίοι προκειμένου να κερδίσουν σημεία πώλησης, διαθέτουν προϊόντα σε εξαιρετικά εξευτελιστικές τιμές. Η κατεψυγμένη ζύμη στην παρούσα φάση δεν μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα γιατί λόγω κόστους μεταφοράς, συντήρησης και έψησης, καθίσταται μη ανταγωνιστική ως προς τα φρέσκα προϊόντα του αρτοποιείου. Θα πρέπει λοιπόν, να αναπτύξουμε πολιτικές που θα μειώσουν τον ενδεχόμενο κίνδυνο. Αυτό μπορεί να γίνει με σωστή ενημέρωση του καταναλωτή, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του «φούρνου της γειτονιάς» και των προϊόντων του, που δεν είναι άλλα από την φρεσκάδα και την ποιότητα. Όλα τα χαρακτηριστικά δηλαδή που η ελληνική οικογένεια μετράει σε ένα προϊόν όπως το ψωμί που το έχει ψηλά στη διατροφή και στη συνείδησή της.
Ποιο είναι το «κλειδί» που θα βγάλει τον επαγγελματία από την οικονομική κρίση;
Η εποχή που ζούμε έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η κρίση εκτός από οικονομική, είναι κοινωνική, πολιτική, πολιτισμική, κρίση αξιών... Σίγουρα η επόμενη ημέρα θα είναι διαφορετική. Ζητούμενο είναι στη νέα εποχή να βγούμε όσο το δυνατό αλώβητοι και με στέρεες βάσεις στα νέα δεδομένα. Η απελευθέρωση των αγορών και των επαγγελμάτων είναι μία αναπόφευκτη εξέλιξη. Απλά στη νέα πραγματικότητα, θα είναι επιτυχία να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε κανόνες υγιούς ανταγωνισμού. Δεν πρέπει να μείνουμε αγκιστρωμένοι σε αυτά που ξέραμε αλλά να συμμετέχουμε στη νέα τάξη πραγμάτων, ούτως ώστε να πετύχουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τον κλάδο.
Πώς κρίνετε τη στάση της Ομοσπονδίας Αρτοποιών μέχρι σήμερα;
Δεν θα καταλογίσω ευθύνες στην Ομοσπονδία για ό,τι χάσαμε ή για ό,τι ενδεχομένως θα χάσουμε. Αυτό που θα ήθελα από την ΟΑΕ, είναι να αναπτύξει πολιτικές ενημέρωσης για τη σωστή λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και προς την κοινωνία και το καταναλωτικό κοινό για τη διαφορά φρέσκου- κατεψυγμένου, τη διατροφική αξία του ψωμιού και τη διαφορά του Φούρνου της Γειτονιάς και των όποιων σημείων πώλησης. Το τελευταίο, προϋποθέτει και την υποστήριξη της πολύ σωστής ενέργειας της έκδοσης του σήματος αναγνωρισιμότητας της ΟΑΕ για το «Φούρνο της Γειτονιάς».
Είστε αισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου;
Η σημερινή πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει τους πάντες άρα και τον κλάδο της βιοτεχνικής αρτοποιίας. Η αύξηση των εξόδων, η πτώση της παραγωγής και του τζίρου είναι μία πραγματικότητα. Είναι δύσκολο να ψάχνεις μέσα από τέτοιες καταστάσεις για θετικά στοιχεία. Αν όμως αυτή η κατάσταση βοηθήσει ώστε να ξεκαθαρίσει η αγορά από τυχάρπαστους και καιροσκόπους που μόνο ζημιά κάνουν σε κάθε επαγγελματικό κλάδο, τότε μπορεί να έχει και τα θετικά της. Ο Έλληνας βιοτέχνης αρτοποιός για να βγει αλώβητος από αυτή την αρρωστημένη κατάσταση, θα πρέπει να αφουγκραστεί με προσοχή τις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των πελατών του, να ξαναφορέσει την ποδιά του, να σκύψει με επιμέλεια στον πάγκο του και να γίνει παραγωγός ποιοτικών προϊόντων, βασισμένων σε αγνές ελληνικές Α’ ύλες, τα οποία θα πρέπει να προσφέρει στις τιμές εκείνες που θα είναι προσιτές για τον καταναλωτή αλλά και θα καθιστούν την επιχείρησή του βιώσιμη. Είμαι αισιόδοξος ότι, όποιος διαχειριστεί σωστά την κατάσταση, θα έχει και καλύτερες προοπτικές από τις σημερινές.
Μιλήστε μας για τους μελλοντικούς σας στόχους, τόσο ως συνδικαλιστής όσο και ως επαγγελματίας αρτοποιός.
Στην παρούσα συγκυρία, σε επαγγελματικό επίπεδο, πρώτος και βασικός μου στόχος είναι η διατήρηση των κεκτημένων. Σίγουρα για το μέλλον, και εφόσον οι οικονομικές συνθήκες επιτρέψουν κάτι τέτοιο, υπάρχει σχεδιασμός στο μυαλό μου και για επόμενες κινήσεις. Σε συνδικαλιστικό επίπεδο, η πρώτη μου φιλοδοξία είναι να τιμήσω με συνέπεια και υπευθυνότητα την εντολή που μου έδωσαν οι συνάδελφοί μου το περασμένο καλοκαίρι...
Συνέντευξη: Τάκης Κορμπάκης